KLARA FÄRDIGA KÖR

Smakrik wook

Kategori: Recept

 
Såhär såg min middag som jag alldeles nyss slukat ut. En perfekt uppladdning inför ett TRX-pass som jag ska på lite senare. Receptet på denna wook kommer här: Stek strimlat skinksnitselkött i olja och krydda med lite salt och svartpeppar. Fräs finhackad vitlök med grovhackad paprika, champinoner och färsk broccoli i olja i en annan stekpanna. Låt grönsakerna bli lite glansiga och lägg sedan i köttet. Smaka av med riven ingefära, kinesisk soya, sambaolek plus ev. mer salt och peppar. Jag åt detta med sallad och lite keso. Glasnudlar, quinoa eller råris skulle också bra till om man känner för det. Mmm så gott, njut!
 
/ Julia

Kommentarer

  • Ana Murtovaara säger:

    Fyra dagar har gått och jag saknar redan ett inlägg, har ni gjort mig beroende av er blogg :)

    2013-04-12 | 07:12:21

Kommentera inlägget här: