KLARA FÄRDIGA KÖR

Min dag

Kategori: Allmänt

Hejsan! Har varit en härlig och solig vårdag och jag har hunnit med lite av varje. Så oerhört mycket lättare dagarna blir med lite sol, inte sant?
 
 
Mitt mellanmål efter skolan blev kvarg med hallon och massa passionsfrukt. Passionsfrukt är fullproppat med C-vitamin och är galet gott på kvargen! Laddade upp med en celsius innan jag tog mig till gymmet. Blev ett svettigt pass med 30 min löpning i form av många, korta och snabba intervaller plus 30 min bålstyrka. Svetten bokstavligt talat droppade, vilket är ett bra bevis på att jag lyckats utmana min kropp!
 
Till middag belönade jag mig själv med en av mina absoluta favoriter, nämligen halloumiost. Förutom att det är så oerhört gott, är halloumi ett superbra vegetariskt alternativ där man fortfarande får i sig mycket protein. 100 g innehåller 22 g protein. Till hade jag stekt zuccini och en bönsallad på: kikärtor, linser, basilika, körsbärstomater, bladspenat, olivolja, vitvinsvinäger, limejuice och örtsalt. Underbart gott!

Nu ska jag inta soffläge. Ha en skön torsdagskväll! / Julia
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: